wtorek, 28 maja 2013

Festyn Lotniczy Michałków 2013




Zapraszam do zapoznania się z zdjęciami z pikniku lotniczego.

   Impreza "Festyn Lotnisko Bliżej Miasta " odbyła się w miejscowości Michałków w dniach 18-19.05.2013. Była ona pod wieloma względami  wyjątkowa.
Dane wydarzenie otwierało sezon dla wielu tego typu pokazów lotniczych, w skład których wchodzą duże, trwające kilka dni, demonstracje lotnictwa z gwiazdami przestworzy, jak i małe, ale za to bardzo urokliwe. 
Dla mnie było to pierwsza tego typu demonstracja lotnictwa. Wcześniejsze z przyczyn losowych musiałem zgłębiać tylko dzięki wiadomościom w Internecie. W tym roku jednak udało mi się odwiedzić Michałków, co widać na załączonych zdjęciach poniżej. Kolejnym wielkim dla mnie wydarzeniem było otrzymanie pierwszej akredytacji z napisem „MEDIA”. Mały sukces a cieszy.





   Festyn trwał dwa dni, dzięki czemu mam trochę zdjęć do zaprezentowania. Ogólnie została zapełniona pamięć o pojemności 25 giga, jednak znając naturę rzeczy martwych, złośliwość, codziennie dyskutuję ze swym sprzętem by mi je oddał. Urządzenie wydało mi tylko kilka fotek, co wygląda zabawnie, jak na dwudniową imprezę, ale zawsze to coś. Walczę by odzyskać fotografię z nocnego pokazu "Air Bandits", jak również "Retro Sky Team".  
Nocny pokaz należał do grupy, w skład której wchodzili: Jurgis Kairys, Ioan Postolache oraz Dan Stefanescu. Ich podniebne wyczyny były prezentacją umiejętności panowania nad maszyną oraz wybuchów na ziemi, a wszystko przy muzyce zespołu Rammstein, co dodawało delikatnej pikanterii całemu widowisku.

   Ubolewam na tym, że nie mogę zaprezentować zdjęć z drugiego pokazu, czyli z "Retro Sky Team". Dla mnie jest to największa strata, gdyż demonstrację rozpoczynał przelot AN-2, z którego odbywał się desant radzieckich skoczków spadochronowych. Widowisko było zjawiskowe, ponieważ spadochroniarze zaraz po wylądowania na ziemi walczyli z oddziałem wermachtu. W górze samoloty Zlin 226 (udawały Messerschmitt Bf 109) i Zlin 526( udawały MIG-3), Jakowlew Jak-52, oraz PO-2, który za zadanie miał bombardować wrogie pozycje. W to wszystko wplecione zostały walki powietrzne. To i o wiele więcej można zobaczyć na stronie http://www.retroskyteam.sk/ .

Jedne z niewielu zdjeć, jakie zachowały się z pokazu tej grupy



   Poza pokazami  grupowymi  odbywały się także indywidualne demonstracje lotnicze, które otworzył Artur Kielak w samolocie Xa-41. 






   Po nim można było zobaczyć ciekawy pokaz umiejętności akrobacyjnych Dušan Šamko, który pilotował Pitts S-2C.




   Jednak najbardziej zapadł mi w pamięć pokaz Jurgis Kairys-a, na odchudzonym przez niego SU-31, którego nazywał JUKA.





   Na pikniku były  obecne maszyny wojskowe: Mi-2 oraz Mi-24 z 49 Bazy Lotniczej Wojsk Lądowych w Pruszczu Gdańskim.  Obydwie maszyny przez cały czas trwania imprezy były dostępne dla zwiedzających, a ostatniego dnia imprezy dały krótki pokaz swoich możliwości, poczym odleciały do swojej bazy. W pierwszym dniu pokazów był planowany przelot pary SU-22, jednak złe warunki atmosferyczne (silny wiatr oraz obfite opady deszczu)  pokrzyżowały plany organizatorów, którzy drugiego dnia wysłali w przestworza CASA (której zdjęcia niestety padły ofiara złośliwych chochlików zamieszkujący dysk twardy) na osłodę i ku radości widzów.




   Podsumowując: piknik był ciekawym wydarzeniem, dzięki któremu otworzyłem sezon  2013. Zaliczam go do udanych imprez mimo małej awarii ze sprzętem, ale zapewniam, że jak tylko odzyskam materiały zdobyte na festynie, od razu je wam zademonstruję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz